تیمی از محققان طراحی و مهندسی دانشگاه ملی سنگاپور به تازگی یک پارچه نازک خود شارژ شونده طراحی کرده اند که می‌تواند با استفاده از رطوبت هوا برق تولید کند. این باتری تنها ۰.۳ میلی متر ضخامت دارد و قادر است با استفاده از نمک دریا، جوهر کربن و ژل مخصوص جاذب آب برق تولید کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با پیشرفت تکنولوژی و علم، پرده‌های شنی در آینده جای پرده‌های پارچه‌ای را خواهند گرفت. منبع: خبرفوری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، از کشف بیش از ۱۲ هزار متر پارچه قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.
«آئروگامی» علاوه بر سیستم تهویه منحصربه‌فرد خود، دارای پارچه ضد آب «Storm-FIT ADV» نایکی است که با توجه به الگوی بدن طراحی شده تا بتواند با گرم کردن، خنک کردن و محافظت از نواحی خاص اطراف بدن، به افزایش راحتی دونده کمک کند.
بررسی ها نشان می دهد که در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو موعد تحویل خودرو به اغلب متقاضیان به سال بعد موکول شده؛ مساله ای که می تواند اهداف تاسیس سامانه را زیر سوال برد.
از بین بردن لکه خون خشک نشده از روی پارچه کار آسانی است، اما اگر لکه خون مورد نظر خشک شده باشد، ممکن است کار کمی سخت‌تر شود. سرعت عمل در انجام این کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
عزیزی اظهار داشت: بهتر است بجای کیسه پلاستیکی از پارچه استفاده کنید، البته از پارچه‌های ساده نه رنگی، زیرا رنگ‌های بکار برده شده در آن‌ها نیز شیمیایی است.
گروه صنعتی ایران خودرو استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری و اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را عامل عدم حضور در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو اعلام کرد.
در مراسمی با حضور قائم مقام تامین و تولید و معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، نخستین سری خودروهای ثبت نامی در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو زودتر از موعد تحویل مشتریان شد.
گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول هایما در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو خبر داد.
میلاد کامکار محقق ایرانی با کمک همتایان خود نخستین پارچه هوشمند با قابلیت تغییر شکل و رنگ را در واکنش به دو محرک گرما و برق ابداع کرد.
هدف نوعی جدید از کولار که به زودی عرضه می‌شود، این است که هم به اندازه مواد اصلی در برابر شلیک‌ها مقاوم باشد و در عین‌حال نازک‌تر و سبک‌تر نیز باشد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از انهدام یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر با کشف بیش از ۳۰ کیلو انواع مواد مخدر خبر داد.
پژوهشگران دانشگاه آلبرتا مشغول توسعه پارچه هایی با قابلیت خود ضدعفونی کننده هستند که برای تهیه لباس کارگران خط تولید و همچنین انواع یونیفرم ها مناسب است.
توجه به پارچه لباس و همچنین نحوه شستشوی آن می‌تواند به کاهش سوزش پوست و تشدید اگزما کمک کند.
یک تولیدکننده پارچه‌های آنتی باکتریال با ایده ای فناورانه، به جای آغشته کردن سطح پارچه به مواد نانویی، مواد نانویی را به تار و پود پارچه وارد کرده تا خاصیت نانو از بین نرود.
علیرضا جهانبخش با دو گل، فرار از مصدومیت و یک گل مردود، شب پرماجرایی را در لیگ اروپا سپری کرد.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با بیان اینکه طرفداران واردات پارچه‎های رومبلی هیچ دلیل منطقی بیان نمی‌کنند، گفت: نیاز پارچه رومبلی کشور حدود ۳۲ میلیون متر مربع در سال است که توسط تولیدکنندگان داخلی با کیفیت بالا تامین می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ رول پارچه خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ رول پارچه خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
پارچه های شیشه ای در فرودگاه لو رفت
عضو انجمن صنایع نساجی ایران و مسئول کارگروه بافت این انجمن، گفت: کارخانه‌های تولید پارچه رومبلی به دلیل واردات بی‌‎رویه تولید خود را به پایین‌تر سطح ممکن یعنی تک شیفت تقلیل داده‌اند و با ادامه این روند باید شاهد تعطیلی صنعت نساجی در این زمینه باشیم.
اولیا معتقدند نه حق انتخاب کیفیت پارچه را دارند و نه محل دوخت و تهیه لباس‌ها را و همه چیز دستوری است! مسعود ابراهیمی، پدر یک دانش‌آموز تهرانی در منطقه ۱۷ است که مجبور است برای تهیه لباس فرم دخترش مبلغ ۳۵۰ هزار تومان را به یک تولیدی مستقر در سرای محله خانی‌آباد شمالی پرداخت کند.
معاون قضائی دادستان کل کشور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست به طور جدی از واردات پارچه رومبلی و پارچه رویه آن که تولید داخلی آنها کفاف نیاز داخل کشور را می‌دهد جلوگیری شود.
وزش باد شدید و رگبار در تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ